Błędy przy projektowaniu stron internetowych
Najczęściej popełniane błędy na stronach fotografów. Niektórzy eksperci zajmujący się witrynami internetowymi twierdzą, że tworzenie i projektowanie stron internetowych jest pewną formą sztuki. I podobnie jak sztuka, strona ma za zadanie dostarczyć widzom pewne, określone wrażenia. Dobra witryna jest funkcjonalna, łatwa w nawigacji, interesująca i użyteczna. Dlatego właśnie przy jej tworzeniu należy pamiętać o pewnych zasadach, które warto wdrożyć. Dziś wymienimy pięć najczęstszych błędów, które popełniają właściciele firm na stronach internetowych i pomożemy w ich rozwiązaniu.
Chcesz zlecić obsługę marketingu dla Twojej firmy?
Brak wejść na stronę internetową
Zdarzają się sytuacje w których właściciel witryny bardzo o nią dba, umieszcza na niej wartościowe treści, regularnie wykonuje audyt SEO, a mimo to, nadal niewiele osób ją odwiedza. Zdobywanie popularności w sieci to dłuższy proces, który wymaga sporego nakładu pracy i cierpliwości. Należy odpowiednio rozreklamować swoją witrynę i sprawić, by ta stała się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć, można zastanowić się nad uruchomieniem reklam, które przyciągną potencjalnych odbiorców na naszą stronę.
Dzisiaj nie wystarcza już włączenie prostej reklamy na wiadomość. Aby skutecznie pozyskiwać zapytania potrzebna jest nieco bardziej skomplikowana konfiguracja reklam, która uwzględnia remarketing oraz wiele kreacji reklamowych. Najlepiej jest utworzyć kilka zestawów reklamowych i kierować je do różnych grup odbiorców. Jedna kampania może docierać do nowych osób, które nigdy nie miały z Tobą styczności, a druga może docierać do tych, którzy byli już na Twojej stronie lub odwiedzili Twój Fanpage. Pamiętaj aby w kreacjach reklamowych wykorzystać kilka zdjęć - np 5 szt.
Krzykliwe reklamy otaczają nas w Internecie już prawie wszędzie. Możemy je spotkać zarówno w samej wyszukiwarce Google jak i na różnych platformach społecznościowych. Jeżeli chcemy szybko i skutecznie wypromować swoją witrynę, polecamy zainteresować się reklamami na Facebooku. To właśnie tam znajdziemy najwięcej potencjalnych, przyszłych klientów do których łatwo dotrzemy. Facebook gromadzi wiele danych na temat swoich użytkowników i wie w którym momencie i komu podsunąć daną witrynę (w tym przypadku naszą stronę). Jeżeli ktoś rozpoczyna przygotowania do ślubu i zacznie dołączać do facebookowych grup o tej tematyce, z całą pewnością – kiedy wykupimy reklamy, prędzej czy później zobaczy naszą stronę. To najtańsze możliwe rozwiązanie, które łatwo i skutecznie pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców.
Chcesz zlecić obsługę marketingu dla Twojej firmy?
Kolejnym rozwiązaniem, które pomoże zdobyć większą popularność w sieci jest odpowiednie pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do reklam na Facebooku, jest to długoterminowy proces, który wymaga nieco więcej wiedzy i doświadczenia. Jest to natomiast najlepszy sposób na znalezienie nowych klientów. Dzięki pewnym, określonym działaniom, które wykonuje się na swojej stronie, będzie ona wspinała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwarki, aż wkrótce siłą rzeczy stanie się bardziej widoczna i popularna. Warto jednak podkreślić, że efekty będą widoczne dopiero po kilku miesiącach, ale za to są one bardzo satysfakcjonujące.
Zła optymalizacja strony
Czy wiesz, że masz 7 sekund na przykucie uwagi Twojego potencjalnego klienta?
Google wykonał badania, według których prawie 70% przebadanych stron internetowych ładuje się siedem sekund lub dłużej. Warto podkreślić, że jeżeli witryna ładuje się dłużej niż cztery sekundy, jest to zdecydowanie za wolno. Według tych samych badań, im dłużej dana strona się ładuje, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik ją wyłączy i odejdzie do konkurencji. Dlatego właśnie należy zadbać o dobrą prędkość ładowania witryny, która będzie korzystna dla użytkowników i sprawi, że ci będą z niej zadowoleni.
Aby to osiągnąć należy zoptymalizować stronę pod względem technicznym. Na prędkość jej ładowania ma wpływ wiele czynników, a wśród nich można wymienić m.in zdjęcia, które są zbyt ciężkie. Aby je zoptymalizować należy zmniejszyć ich rozmiar. W sieci znajdziemy wiele bezpłatnych narzędzi, które pozwolą to zrobić bez utraty ich jakości. Można również zoptymalizować kod strony, co jednak może okazać dla nas zbyt wymagające. Dlatego należy oddać to zadanie w ręce profesjonalistów, którzy wiedzą jak to odpowiednio zrobić. Idealny rozmiar strony to mniej niż 5 MB.
Strona powinna również zawierać teksty, które są zgodne z określonymi zasadami formatowania. Każdy umieszczany w witrynie tekst powinien być unikalny, przejrzysty i wygodny do czytania dla odbiorcy. Zadbajmy więc o odpowiednią czcionkę, rozmiar i odstępy między słowami. Piszmy również poprawnym językiem i dbajmy o styl. Ma to duże znaczenie dla czytających.
Warto również stworzyć wersję mobilną swojej witryny. Ponad 50% ruchu w internecie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, więc powinniśmy zadbać o klientów, którzy odwiedzą nas właśnie na smartfonach lub tabletach. Stwórzmy im odrębną wersję strony i zadbajmy o komfort tych użytkowników.
Chcesz zlecić obsługę marketingu dla Twojej firmy?
Źle skonstruowana oferta bądź jej całkowity brak
Dobrze skonstruowany landing page z ofertą podnosi skuteczność działań reklamowych na Facebooku czy w Google
Nawet jeśli nasza strona będzie już odpowiednio zoptymalizowana, a liczba wyświetleń okaże się dla nas zadowalająca, możemy zapomnieć o kilku ważnych kwestiach. Zdarza się, że na stronach trudno znaleźć informacje o oferowanych przez nas usługach lub wcale ich tam nie ma. To bardzo ważne, ponieważ dzięki nim przyszli klienci będą wiedzieli czym nasza firma się zajmuje i co może im zaoferować. W tym celu warto stworzyć specjalny landing page, gdzie zamieścimy wszystkie informacje o naszej aktualnej ofercie. Należy przy tym pamiętać, żeby zrobić to w sposób przejrzysty i wyczerpujący. Również na tej podstronie zamieśćmy opcje kontaktu, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał przeglądać kolejnych podstron, żeby zadać nam pytania.
Czy wiesz jakie jest współczynnik konwersji na Twojej stronie? Po ludzku mówiąc, czy wiesz jaki procent odwiedzających Twoją stronę wypełnia formularz kontaktowy? Jeśli używasz Google Analytics, to możesz w łatwy sposób to monitorować. Wystarczy, że zdefiniujesz cel, który będzie monitorował wysłane formularze ze strony
Zbyt długi formularz kontaktowy
W dobie tak powszechnego dostępu do Internetu, użytkownicy – klienci, robią się coraz wygodniejsi. Jak już pisaliśmy, nie chcą czekać kilku sekund na załadowanie strony, a wszystkie informacje chcieliby mieć podane od razu – bez potrzeby szukania ich na kolejnych podstronach. Dlatego właśnie, wychodząc na przeciw potrzebom, stwórzmy im na naszej stronie dogodne i komfortowe warunki. Podstawą kontaktu w dzisiejszych czasach jest specjalny formularz, dzięki któremu użytkownicy mogą łatwo wysłać do nas pytanie lub po prostu się z nami skontaktować. Umieśćmy go w kilku miejscach na stronie – tak, żeby klient miał do niego ciągły, łatwy dostęp.
Zdarza się, że nawet, kiedy mamy już odpowiednią ilość formularzy, jest on odstraszający dla naszych potencjalnych klientów i zniechęca ich do korzystania z niego. Odchudźmy więc go ze zbędnych pól i zostawmy tam tylko te, które są niezbędne. Po otrzymaniu zapytania będziemy mogli poznać więcej szczegółów i bezpośrednio kontaktować się z klientem. Formularze kontaktowe są niezbędne, ponieważ pomagają w pozyskiwaniu klientów, co jest podstawą stron internetowych.
Obowiązkowy numer telefonu z pewnością sprawi, że zapytań będzie mniej, ale za to masz bezpośredni kontakt do zainteresowanych Twoimi usługami. Telefon do klienta z badaniem potrzeb przed wysłaniem oferty, znacząco podnosi skuteczność sprzedaży.
Słaba wiarygodność marki
Często klienci rezygnują ze skorzystania z naszych usług jeszcze przed próbą podjęcia kontaktu. Powodów może być wiele, ale najpopularniejszy z nich to słaba wiarygodność. W sieci istnieje tak wiele konkurencyjnych firm, które okażą się dla klienta atrakcyjniejsze i zwyczajniej wiarygodniejsze. Coraz częściej się zdarza, że użytkownicy nacinają się na nieuczciwych usługodawców, którzy zabierają pieniądze i… znikają. Dlatego zróbmy wszystko co w naszej mocy, aby pokazać się potencjalnym klientom jako bardzo wiarygodna firma.
Zakładka o mnie / o nas jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron przez Twoich potencjalnych klientów. Postaraj się, aby potencjalny klient mógł dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej i zobaczyć jak wyglądasz. To dla klientów branży ślubnej bardzo ważne, aby sprawdzić czy mogą Ci zaufać.
Jeżeli strona jest naszego projektu, często jest prosta, mało zaawansowana, a klient zaczyna nabierać podejrzeń czy aby na pewno jest z nią wszystko w porządku. Żeby to zmienić umieśćmy na niej swoje nazwisko, w zakładce kontaktowej podajmy wszystkie dane – łącznie z adresem firmy. To już znak dla klienta, że firma rzeczywiście istnieje, a on – jeżeli będzie tylko chciał, może ją zweryfikować i sprawdzić.
Dajmy się poznać przyszłym klientom. Stwórzmy podstronę na której umieścimy tekst w którym się przedstawimy, opiszemy się i zbliżymy się do klienta. Według badań dobrym rozwiązaniem jest również umieszczenie swojego zdjęcia, co jeszcze bardziej urealni naszą osobą i sprawi, że ludzie nabiorą zaufania i chęci do współpracy z nami.
Poprawianie błędów na stronie internetowej
Wymienione wyżej błędy nie są wszystkimi z którymi spotykamy się w sieci. Są za to świetnym punktem wyjścia do stworzenia dobrej strony internetowej. Projektowanie witryn wymaga zaangażowania i pracy. Dzięki temu zanotujemy duży ruch, a tym samym więcej klientów, czyli również pieniędzy. Wymienione błędy są łatwe do poprawienia i nie wymagają skomplikowanych działań. Dlatego właśnie warto zadbać o stronę internetową, która jest naszą wizytówką i pierwszym kontaktem klienta z naszą firmą.
Poznajmy swoich odbiorców, dowiedzmy się czego, kiedy i jak chcą i im to dajmy. Wtedy przekonamy się, że stworzenie dobrej strony internetowej nie jest tak trudne jak może się wydawać. Zapraszamy do naszych innych artykułów, gdzie dowiesz się wiele więcej na tematy związane z marketingiem w sieci w branży ślubnej.