Chcesz zlecić obsługę marketingu dla Twojej firmy?
Co to jest linkowanie?
Na czym polega linkowanie zewnętrzne?. Linki są podstawowym wyznacznikiem autorytetu strony internetowej (oprócz pokrycia tematycznego i jakościowych treści). Dlatego linkowanie to filar każdej strategii SEO. Jego głównym celem jest zbudowanie sieci linków do konkretnej witryny internetowej i zwiększenie na niej ruchu.
Działanie to jest też ważnym czynnikiem w procesie budowania autorytetu witryny dla wyszukiwarek.
Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje linkowania – linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Linki wewnętrzne to te, które umieszczone są w obrębie jednego serwisu internetowego. Ich zadaniem jest przekierowywanie użytkowników do innych podstron w tej samej witrynie.
Z kolei linki zewnętrzne to hiperłącza pochodzące z zewnętrznych miejsc w sieci. Określa się je również jako linki przychodzące lub linki zwrotne.
Co to jest linkowanie zewnętrzne?
Link building to proces, który polega na zdobywaniu odnośników z innych serwisów. Pozyskiwanie linków przychodzących jest ważnym aspektem w budowaniu autorytetu witryny i pozycji organicznej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego?
W momencie przeszukiwania treści na portalach internetowych wyszukiwarki wyodrębniają ich zawartość i na tej podstawie uwzględniają je w swoich indeksach. Im więcej odnośników, które mają wysoką jakość otrzymuje dana strona www, tym bardziej jest ona postrzegana przez robot Google za wartościową i atrakcyjną dla użytkowników.
Odnośniki przekierowujące do konkretnej witryny są dla wyszukiwarek oznaką jej popularności. Dlatego ważne jest otrzymanie linków z wiarygodnych i cenionych przez internautów źródeł. Sprawi to, że algorytm Google szybciej uzna Twoją witrynę za trafną i zapewnią jej wysoką pozycję w rankingach.
Co to jest link nofollow?
Atrybutem nofollow określa się oznaczenie, które ma służyć do informowania algorytmów wyszukiwarki, że dany link nie powinien być uwzględniony w procesie oceniania strony linkowanej.
Oznaczony w taki sposób adres url jest ignorowany przez roboty, dzięki czemu złej jakości backlinki nie są brane pod uwagę w tworzeniu rankingu wyszukiwań.
Linki nofollow posiadają głównie hiperłącza, które pochodzą z for internetowych lub z systemów komentarzy blogowych. Takie działanie ma zapobiegać spamowaniu. Stosowanie linków nofollow minimalizuje ryzyko ocenienia strony jako sztucznie promowanej.
Co to jest link dofollow?
Linki dofollow to najpopularniejsza forma linkowania. Odnośniki te informują roboty Google, aby podążały one za tym hiperłączem i przekazały wartość stronie, która jest linkowana.
Jeżeli dana witryna posiada dużo odnośników – zwłaszcza tych pochodzących z witryn, które cieszą się popularnością i poważaniem – to pojawia się ona wyżej w wynikach wyszukiwania.
Stosowanie atrybutu nofollow to prosta metoda na podniesienie zaufania do nowej, rozwijającej się strony. Warto wiedzieć, że linkowanie dofollow znajdzie też zastosowanie w wewnętrznej nawigacji portalu – prawidłowe zastosowanie tego atrybutu pomaga botom w przemieszczaniu się pomiędzy stronami w obrębie jednej witryny.
Jak zdobywać linki zewnętrzne?
Popularne formy linkowania zewnętrznego to między innymi:
- media społecznościowe – social media są w dzisiejszych czasach niezwykle ważnym źródłem linków zewnętrznych;
- wpisy gościnne, artykuły sponsorowane i wzmianki w istniejących artykułach – publikuje się je na zewnętrznych portalach;
- komentarze na blogach i forach internetowych;
- influencer marketing – osoby popularne w sieci mogą polecać Twoją stronę internetową i generować dużą konwersję;
- polecenia od partnerów biznesowych na ich stronach internetowych.
Niegdyś popularnym źródłem linków zwrotnych były katalogi stron www. Była to forma linkowania, która charakteryzowała się dużą prostotą, niską ceną i możliwością dodania danych teleadresowych firmy. Odnośniki zwrotne z katalogów stron www mają jednak niską jakość. Dlatego obecnie rzadko się je wykorzystuje i współcześnie nie mają one większej wartości dla pozycjonowania.
Pamiętaj też, aby wybierać takie miejsca na publikację treści sponsorowanych, które mają korzystny współczynnik linków wychodzących do przychodzących. Zawsze bowiem lepiej, gdy na daną stronę internetową przychodzi więcej linków niż z niej wychodzi.
Na co zwrócić uwagę zdobywając linki zewnętrzne?
Linki zewnętrzne mogą przynieść Twojej stronie duże korzyści – pod warunkiem, że będą właściwie użyte. Ważne, aby pochodziły one z portali, które mają w Internecie odpowiednią renomę. Dzięki temu backlinkowane strony są pozytywnie postrzegane przez algorytmy Google. Na co musisz zwrócić uwagę, zdobywając link zewnętrzny?
Zwróć uwagę na liczbę linków oraz ich wiarygodność i różnorodność. Liczba linków to kryterium, które stanowi podstawę rankingowania witryn.
Im więcej hiperłączy zwrotnych otrzymuje dana strona, tym bardziej jest ona brana pod uwagę. W przypadku wyszukiwarek, witryny zdobywają większy autorytet, gdy otrzymują odnośniki z różnorodnych domen.
Należy zadbać też o odpowiedni kontekst linku. Roboty Google analizują słowa i frazy pojawiające się wokół linków oraz hiperłącza, które znajdują się w ich pobliżu. Nie zapomnij też o stosowaniu atrybutów nofollow oraz dofollow.
Z linków zewnętrznych należy korzystać z rozwagą. Ważne jest pozyskiwanie odnośników w sposób naturalny – zadbaj o wartościowy content na Twojej stronie, uzupełniaj i naprawiaj uszkodzone linki.
Przyłóż się do prowadzenia mediów społecznościowych, zadbaj o warstwę wizualną Twojej strony. Im bardziej będzie ona atrakcyjna, tym chętniej będzie polecana przez innych.
Chcesz zlecić obsługę marketingu dla Twojej firmy?
Linki zewnętrzne a SEO
Link building to filar każdej strategii SEO i ważny aspekt content marketingu. Linkowanie zewnętrzne pozwala na uzyskanie sieci hiperłączy do Twojej witryny i zdobycie lepszych pozycji rankingowych w wyszukiwarkach. Dzieje się tak za sprawą przekazywania autorytetu z jednej witryny na drugą.
Dla SEO mocne backlinki to te, które pochodzą z serwisów powiązanych tematycznie. Takich które zawierają wysokiej jakości content i są wyświetlane na wysokich pozycjach.
Link building może przynieść stronie liczne korzyści dla procesu pozycjonowania. Są to między innymi:
- lepsze zrozumienie tematyki witryny przez Google lub inne wyszukiwarki, przez co poprawia się widoczność witryny na konkretne słowa kluczowe;
- podniesienie autorytetu strony internetowej,
- trafniejsze dopasowanie fraz i słów kluczowych;
- zwiększenie ruchu na stronie dzięki hiperłączom z zewnętrznych portali;
- lepszą konwersję, jeśli dany link po kliknięciu przenosi użytkownika do sklepu.
Zastosowanie przytaczanych przez nas wskazówek może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.
Oprócz tego należy zwrócić uwagę na odpowiednią strukturę strony. Warto wyróżniać się wysokiej jakości treściami generowanymi na niej.
Podsumowanie – link building i jego znaczenie w wynikach wyszukiwania
Linkowanie swojej strony www – zarówno w przypadku linkowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego – to świetny sposób na osiągnięcie wyższych pozycji w Google.
Skupiając się na działaniach związanych z pozyskiwaniem linków zewnętrznych, należy pamiętać, że hiperłącza mają dużo większą wartość, jeśli pochodzą ze źródeł, które cechują się wysoką jakością.
Backlinki powinny pochodzić z licznych, różnorodnych i wiarygodnych miejsc w sieci. Są różne rodzaje linków zewnętrznych . W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na atrybuty dofollow i nofollow.
Popularne źródła link buildingu to między innymi inne strony linkujące, fora internetowe, komentarze na blogach i social media.
Zastosowanie właściwego link buildingu zwiększa pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie danej witryny. Działanie to może być dobrym sposobem na rozwiązanie problemu związanego z niskim ruchem i konwersją naszej strony.
Istnieje wiele różnych narzędzi, które pozwalają na monitorowanie linkowania zewnętrznego. Możesz się z nami skontaktować i poprosić o bezpłatną wycenę.