
Na czym polega content marketing
Content marketing co to jest?
Na czym polega content marketing. Dowiedz się co to jest content marketing. Jak go poprawnie tworzyć. Wejdź i sprawdź. Content marketing, czyli marketing treści to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych. Polega ono na tworzeniu i dystrybucji unikalnych, atrakcyjnych i dobrze zoptymalizowanych treści. Ma to na celu budowę długotrwałych relacji z odbiorcami i klientami. Stworzenie wartościowego artykułu lub video pomoże Twoim odbiorcom w rozwiązaniu ich problemu. Część z nich zdecyduje się też na podjęcie pożądanych przez firmę działań.
Content marketing ma duże znaczenie dla lejka sprzedażowego. Wartościowe treści mogą sprawić, że potencjalny klient po raz pierwszy wejdzie w interakcję z firmą. Zwiększy się też jego zaufanie do marki. Warto przy tym pamiętać, że marketing treści to nie tylko teksty na blogu. Do content marketingu zaliczamy również video, zdjęcia, podcasty, e-booki oraz wszelka działalność w mediach społecznościowych.

Content marketing jako jeden z kluczowych elementów nowoczesnej strategii marketingowej
Content marketing zakłada dzielenie się z odbiorcami wartościowymi i istotnymi dla nich treściami. Jako jeden z kluczowych elementów strategii marketingowej, content marketing wykorzystuje dziś większość firm. Jaki rodzaj treści sprawdzi się najlepiej dla promocji Twojej firmy?
Artykuły na blogu
Marketing treści prawdopodobnie kojarzy Ci się z artykułami na blogu. Najważniejsze jest stworzenie artykułów ciekawych i pomocnych dla odbiorców. Artykuły powinny zawierać wyjaśnienia i rozwiązania problemów potencjalnych klientów. Posty na blogach mają również ważne znaczenie dla pozycjonowania strony i SEO.
Video
W ostatnich latach coraz więcej użytkowników internetu konsumuje częściej treści video od treści pisanych. Potwierdzenie tego można zobaczyć np. w popularności Tik-Tok oraz w działaniach Facebooka i Instagrama, na których autorzy treści video mają większe szanse, że ich materiał zyska popularność. Video warto wykorzystać zarówno na swojej stronie firmowej, jak i na zewnętrznych platformach.
Podcasty
Content marketing już dawno przestał dotyczyć tylko treści pisanych. Dziś dla wielu osób to właśnie podcasty są cennym źródłem informacji, któremu ufają nawet bardziej niż tradycyjnym mediom. Ich największą zaletą jest to, że pozwalają łączyć słuchanie treści z wykonywaniem innych czynności. Jeżeli zatem działasz w niszowej branży, powinieneś wykorzystać podcasty do promocji firmy.
Infografiki
Wizualne dodatki do treści pisanej to doskonały sposób, aby urozmaicić swój content. Infografiki świetnie sprawdzają się w social media (szczególnie w Instagramie). Opłaca się jednak wykorzystywać je również na blogu, aby skuteczniej przedstawić odbiorcom rozwiązanie problemu poruszanego w artykule.
Newsletter
Newsletter to spersonalizowany kanał komunikacji i efektywny sposób dotarcia do nowych odbiorców. Poprzez wysyłanie unikalnych i trudno dostępnych informacji swoim odbiorcom, możesz zbudować z nimi silniejszą więź. Dzięki temu Twoi potencjalni i obecni klienci będą gotowi na zakup droższych produktów. Zbudowane zaufanie sprawi też, że zdecydują się na skorzystanie z oferty również w przyszłości.
Webinaria
Jednym z najbardziej interaktywnych rodzajów treści, które powinieneś wykorzystać w promocji firmy, są webinaria. Poza dostarczaniem wartościowej wiedzy webinaria pozwalają uczestnikom na lepsze poznanie Ciebie i Twojej firmy. Dodatkowo możliwość zadawania pytań ułatwia przekonanie potencjalnych klientów do zakupu.
Case Studies
W branżach związanych z technologią i w sektorze B2B bardzo skuteczną formą promocji są case studies. Case study, czyli studium przypadku to prezentacja wykonania konkretnego, udanego projektu. Przykład skutecznego działania Twojej firmy to najlepszy sposób na zwiększenie zaufania wśród klientów nastawionych na rezultat.

Rola content marketingu w social media
Początkowo marketing treści wykorzystywano głównie, aby ułatwić sobie pozycjonowanie stron internetowych. Wzrost znaczenia social media sprawił, że każda firma powinna promować się za pomocą treści w mediach społecznościowych. Twoi potencjalni klienci codziennie korzystają z social media. Powinieneś więc wybrać jedną lub kilka platform, zapoznać się ich specyfiką i zacząć tworzyć wartościową treść.

Większość mediów społecznościowych preferuje treści wizualne. Tworząc swój content powinieneś więc bazować na video, infografikach i estetycznych zdjęciach. Rodzaj treści i tematyka muszą być dostosowane do grupy odbiorczej korzystającej z danej platformy. Na przykład, jeżeli Twoimi klientami są biznesmeni, skup się na promocji na LinkedIn. Natomiast jeżeli chcesz dotrzeć do młodszych odbiorców, prawdopodobnie najlepiej sprawdzi się Tik-Tok.
Zalety content marketingu?
Marketing treści oferuje wiele korzyści każdej firmie. Podstawową zaletą wykorzystania content marketingu jest zwiększenie ruchu na stronie. Treść ma duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Unikalne i wartościowe artykuły pomagają więc w poprawie pozycji witryny w Google. Poza tym marketing treści prezentuje firmę jako eksperta w danej dziedzinie. Jeżeli przedstawisz sukcesy firmy i działania, których się podejmujesz, przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.

Dzięki wartościowej treści zdobędziesz zaufanie odbiorców. Rozwiązuj problemy potencjalnych odbiorców, a oni wybiorą właśnie Twoją ofertę w momencie zakupów. Z marketingiem treści promujesz firmę na różnych kanałach komunikacji. Promując się jednocześnie na blogu i w social media, szybko dotrzesz do odbiorców, którzy są zainteresowani ofertą. Content marketing pomoże Ci wygenerować wartościowe leady, zwiększyć sprzedaż i tym samym uzyskać większe zyski.
Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów
Marketing treści musi bazować na treści tworzonej pod użytkownika. Oznacza to, że powinieneś wybierać tematy, które interesują odbiorców. Jak je znaleźć? Po pierwsze, wyszukaj odpowiednie słowa kluczowe. Następnie zastanów się, z jakimi problemami mierzą się Twoi odbiorcy. Poza tym śledź trendy w mediach społecznościowych. Dzięki temu zawsze znajdziesz inspirujący temat. Pamiętaj również o tym, aby dostosować ton i rodzaj treści do specyfiki platformy. Nie zapominaj też o spójnej prezentacji firmy na stronie i w mediach społecznościowych.

Content marketing przykłady dobrego użycia
Skuteczny marketing treści to nie tylko tworzenie wartościowych artykułów. Rezultat zależy od wielu innych czynników. Przede wszystkim powinieneś określić swoją grupę docelową i dostosować treść do odbiorców. Zadbaj też o dystrybucję tworzonych materiałów, np. za pomocą reklam w Google lub w Social Media. Częstą przyczyną problemów z realizacją celu jest brak mierzenia efektów swoich działań. Stale sprawdzaj, jakie rezultaty przynosi content marketing i optymalizuj prowadzone działania.